Köszönjük szépen minden eddigi és leendő barátunknak, akik akár a legapróbb összegekkel is, de támogatják utunkat! 2009-ben is ott leszünk!

Adományaitokkal nem csak csapatunkat támogatjátok! A befolyt összegek nagy részét az afrikai gyermekek számára szükséges  tanszerek, ruhák és játékok vásárlására fordítjuk, melyeket az útbaeső falvakba juttatunk el.

 

2008. február 9. | Kommentek
Itt járnak: Hazaérkeztek
Szerző: Erzsi
Felkerültek az úton készült fotók! Megtekinthető az összes, itt a Galériában. A maradék bejegyzések is jönnek lassan, de nem volt még időm begépelni.

 

2008. február 5. | A 25. nap | Kommentek
Itt járnak: Hazaérkeztek
Szerző: Erzsi
Ma este 11 órakor hazaértek!

 

2008. február 4. | A 24. nap | Kommentek
Itt járnak: Visszafelé tartanak
Szerző: Erzsi
A srácok elvileg szerdán már itthon lesznek, jelenleg Spanyolországban vannak, úgyhogy kéretik még visszanézni néha-néha a napokban ide a blogra, mert mikor haza érnek, akkor jön a lényeg: meglesznek a kint készült képek, remélhetőleg sok-sok hozzájuk fűzött érdekességgel és a kimaradt napi beszámolókkal.

 

2008. február 3. | A 23. nap | Kommentek
Itt járnak: Visszafelé tartanak
Szerző: Erzsi
A hétvégi eseményekről sokat nem tudunk még, mert nem igazán volt lehetőségünk beszélni Bamakombósainkkal, viszont megvannak, egy-két szót azért váltottunk tegnap este is, Casablancában aludtak.

Friss! Némi késéssel, de felkerült a 18. és 19. napi élménybeszámoló. Érdemes elolvasni! Valamint bekerült 25 új kép a Laza Laci keze által exponált fotókból, még a rajt pillanatairól a Fotók közé. Ja meg (tudom, már jókor, de...) hekkeltem kicsit a galéria képnézegetőjén és magától legörget mostmár a fotóig az oldal, mikor betölti a következő képet, úgyhogy nem kell annyit scrollozni, kicsit barátságosabb lett a dolog.

 

2008. január 30. | A 19. nap | Kommentek
Itt járnak: Visszafelé tartanak
Szerző: Kapitány Rally Team

Az elozo napi faradtsag miatt, csak 7-kor keltunk ma. Ekkorra a GAZ 69-es a Nissan mar elment. Mi a helyi eroknel kezdtuk, a tegnapi defektes kerekbe szerettunk volna belsot tetetni, mivel ekkor mar a ket hatson mar terepgumi volt. A nagy suly miatt viszont a betonon ezek a gumik csak 80-ig voltak iranyithatoak, mert az utan elkezdett csovalni es csuszkalni. Mikor megneztuk, a belson kb 5 centis Y alaku nyílás tatongott. Mondta a helyi ero, nincs belsoje, de nem gond befótozza. Ti mit ertenetek ez alatt? En azt, hogy fogja a sallert es: sut a mama, sut. Nem. O fogta a varrotut es a cernat, fuzott, mint allat es ossze varrta a gumin a likat! Ez utan ragasztott csak, de nem sallerrel, hanem egy masik rossz gumibol vagott format es azzal ragasztott. Hogy mindezt el is higgyetek termeszetesen fotoztuk a folyamatot. Bar nem nagyon biztunk az eredmenyben, de o megnyugtatott, hogy a vizhordo csacsifogaton is igy csinalja. Meg is lett es nem is volt olcso, amit mondott, de a felevel is beerte vegul, plusz az egyik (egyebkent mar portol fekete) feher nadragommal. Ezutan elindultunk es valoban: gurult, mint a pontoslabda. 650 km volt elottunk es 3 ora hatrany a tobbiekkel szemben, de igyekeztunk. Persze senkivel nem talakoztunk a nap folyaman, igy egyedul kelunk at a legvadabb kornyeken is, ami miatt eredetileg egyutt indult a karavan. Problema mentes persze nem volt az ut, mert a ragasztas csak 500 kilometert birt ki. Ujbol terepgumi es irany Nauokchott, Mauritania fovarosa, ahol az elso defektunket is javitottak meg idefele. A szerelok mar mosolyogva fogadtak az ismeros autot es nagyon halasak voltak, hogy ujbol oket valasztottuk. Az uj belso meg valamivel occobb is volt, mint a fódozás. Majd meglatta a felnirol leszakadt gumis kerekunket. Ajanlotta, hogy gumit tesz ra. Mikozben irom e sorokat, o dolgozik a feladaton. Na, mara ennyi, de meg megprobalok egy-ket kepet feltenni. Meg sosem csinaltam. Ha nem erkeznek meg, akkor nem sikerult. Sziasztok!

 

2008. január 30. | A 19. nap | Kommentek
Itt járnak: Visszafelé tartanak
Szerző: Erzsi

Hogy hol járnak a fiúk, pontos információnk nincs, de tegnap reggel néhány csapattal együtt elindultak hazafelé Bamakoból. Remélhetőleg jövőhét elején már itthon lesznek.

 

2008. január 29. | A 18. nap | Kommentek
Itt járnak: Visszafelé tartanak
Szerző: Kapitány Rally Team

Reggel, azaz 5 orakor indultunk vissza Bamakobol. Nem volt eppen akadalymentes: a sotet miatt, valamint terkep es aszfalt utak hianyaban a varosbol kb. 1 ora alatt vergodtunk ki. Termeszetesen a varosban nincs vilagitas. Velunk indult a fagyiskocsi es a GAZ 69-es. Kb. 7 orakor radion vettuk az adast, hogy egy masik karavanunk egyik autoja egy kecskevel valo utkozes miatt felborult. Ja, nem emlitettem, hogy az oda uton karambolozott Suzuki Vitarat sem tudtak eladni igy azok reggel nem tudtak velunk jonni, mivel tovabb folytatjak az arusitast. 8 ora korul egy elottunk halado furgon (nem Bamakos, hanem helyi) neki futott teljes krafttal egy uton athalado marhanak. Hat, ez is egy szep talalkozo volt... A tovabbi ut viszonylag zavartalanul zajlott, ugy 11 oraig. Ekkor talalkoztunk egy masik hazafele tarto csoporttal: a 01 rajtszamunak szinten volt allat-talalkozojuk, bar ok konnyen megusztak, folytatjak tovabb az utat. Nekunk sajnos nem sikerult a reggeli tankolas, bar a Family Frostos fagyisoktol kaptunk egy kanna benzint. Aztan a nap folyaman sikerult ujabb 20 liter benzinhez jutni egy kutnal, plusz a tankot is nyakig ontottuk. Nem tudom korabban emlitettem-e, hogy a kifele vezeto uton a terepen egy teli gumis felninkrol leszakadt a gumi. Bar en szerettem volna mind a negy terep gumit feltenni, de Joci megmagyarazta tudomanyosan, hogy miert nem kell. Ez azert fontos problema, mert volt egy sima defektunk is aminel a kulso gumi nem serult. Ebbe tetettunk uj belsot. Na szoval, hogy folytassam az elso napi hazafele tarto utat: jottunk es csak jottunk. A karavan kulonfele problemak folytan szetszakadt, mint a papirzacsko. A fagyiskocsirol megtudtuk, hogy a Mali-Mauritan hataron az utleveluket, a nagy karavant kisero Marokkoi fiu tevedesbol elvitte. Az volt a problema, hogy volt a haza fele tarto csapatban 2 fiu, akiknek nem volt vizuma es az o utleveluket akartak elvinni megcsinaltatni, de tevedesbol a fagyiskocsisoket vittek el. Mondanom sem kell, hogy mindez idokieses. Tovabb haldva radion hallotuk, hogy a Mitsubishi gyuru torott lett, ugyhogy ok is elakadtak, bar allitolag Nioroban egy helyi csapat kepes masnapra megjavitani. A delutan folyaman mi is aggodni kezdtunk, hogy elfogy a benzinunk, mivel minden kutnal azt mondtak csak diesel van. Ugyhogy sporolosan vezettunk. 90 km-rel a cel elott, ahol talakoznunk kellet volna ejszakara a 6 autos csapattal, a mutatonk erosen a pirosban jart mar. Azt is tudtuk, hogy ezen a szakaszon mar nincsen benzinkut. Egyedul ballagtunk a godrokkel teli uton. A godrok termeszetesen tankcsapdanyiak, mint azt mar korabban emlitettem. Jonehanyat megfogtunk. Mikor mar arra szamitottunk, hogy kiurul a tank egyszer csak a nagy ejszakaban szetment a jobb elso gumink. Annyi szerencsenk azert volt, hogy nehany perccel kesobb belenk botlott a GAZ 69, igy vilagitottak nekunk a kerekcsere alatt. Tovabb indultunk, majd egy kilometerrel a cel elott vegkepp elfogyott az uzemanyagunk. A GAZ behuzott Kiffa varosaba es szerencsenkre ott mar azonnal kaptunk benzint. Teletankoltuk az autot es a kannainkat, de meg a termoszunkat is. A tizeuros-hotelban gyors tusolas hideg vizben, tokaszalonna feher hagymaval, epp csak egy jo froccs hianyzott. Meg talan annyi, hogy a Nissan olajcseret vegzett es a Discovery is szerelt az ejszaka.

 

2008. január 28. | A 17. nap | Kommentek
Itt járnak: Mali
Szerző: Kapitány Rally Team

A mai napon Bamako egy szegenynegyedeben voltunk atadni a hozott adomanyokat. Az iskolaban nagy szeretettel es orommel fogadtak a gyerekek es a tanitoik, amit mi sem igazol jobban, minthogy az orszag elnoke is megtisztelte jelenletevel az atadast.
Nagyon koszonjuk mindenkinek a sok sok gratulaciot, tenyleg komolyabb problema nelkul sikerult kiernunk ide, de a haza fele vezeto utunk sem lesz egyszeru. Bar ma mar sikerult talalni 3, esetleg 4 autot, akik velunk indulnak 29-en reggel 6-7 korul. Csa mindenki! Szervezzetek a beszamolo-partynightot!

 

2008. január 28. 20:49 | A 17. nap | Kommentek
Itt járnak: Mali
Szerző: Erzsi
Azoknak akiket érdekelnek a statisztikák:
A bamakombo.hu az nap lett beüzemelve, mikor Laci és Joci is neki vágott a Nagy Útnak. Bamakóba érésükig az oldalt összesen 1580-an néztétek meg 77612 oldallátogatással, 6.84 GB adatforgalmat hagytatok magatok után (a két streamelt videót leszámítva) és szinte egytől-egyig benéztetek a fórumba is, ahova már több, mint 300 komment érkezett, legtöbbjük tele jókívánsággal. A bemutatkozó videót több, mint 160-an, Joci 10 órai szerelését majd' 600-szor, a rajt előtti pillanatokat bemutató képsorokat pedig 3615-ször töltöttétek le.
Az oldalt leginkább célzottan keresitek, nem más webszájtokról tévedtek ide, de jópár áthivatkozás jött a budapestbamako.lap.hu-ról is, köszönjük nekik is! A legtöbbet nyilván magyarok nézik az oldalt, de akadt szlovák, német, belga, román, horvát, olasz, holland, finn, svéd, angol és osztrák látogató is köztetek. A legtöbb visszatérő látogató Szigetszentmiklós környéki, ők a legérdeklődőbbek. Külön köszönjük nekik!
U.i.: pillanatokon belül új blog bejegyzések!

Friss! Felkerült a 12. nap befejező része, a 14., a 15. és a 17. nap élménybeszámolója, valamint a mai.

 

2008. január 27. | A 16. nap | Kommentek
Itt járnak: Mali
Szerző: Kapitány Rally Team

Ma kellene elerni Bamakot, bar meg a tegnapi cel is 100 km. A csapatunk Isuzu tagja nem boldogul automata valtojaval. Megis rabeszeltuk induljon el es adjon eselyt, hogy megjavuljon. Lassan bemelegedett es ujbol valtott. Az elso falunal mig kenyeret vasaroltunk rengeteg gyerek jott ossze, de nem keregettek, mint Mauritaniaban. Fenykepezgettunk veluk. Nagyon tetszett nekik, hogy a gepen lathatjak magukat. A nagyobb telepuleseken piac vagy vasar van. Nylon zacskokba merik az oliva olajat. A foldeket muvelik es itt a Niger folyo mellett kis csatornakbol ontoznek. A civilizacio csak kozvetlenul Bamako hataraban erintett meg bennunket. Atszeltuk a varos vasarnapi forgatagat, majd athaladtunk a Niger folyo felett. A kijelolt szallasunk a Salaam Hotel, melynek udvaran mar boszen folyt az alkudozas a mar befutott autokra. Volt aki az autojat tokkal vonoval egyben adta el, es csak a repjegyet es navigaciojat vette magahoz, de volt aki aprosagait darabokban arulta. A recepcios kozolte velunk, hogy elfogyott a szobaja, keressunk masik szallodat. Villam Geza gyors es hathatos intezkedese mentette meg a helyzetet, igy pillanatok alatt lett masik szalloda es szoba. 4 csillagos szalloda, ami Europaban 3 csillagos lenne, de ez itt komoly komfort, ennek is orulunk. Tiszta WC, kad es viz, ami meleg. A tobb kilonyi sivatagi por utan tudjatok milyen ujbol tisztan, tiszta ruhaba bujni? Felemelo erzes.
Este a Club Ibizaban volt az eredmeny hirdetes. Ez a varos legelitebb diszkoja. Szuperul sikerult a rendezes, bar a sör idonkent elfogyott, de midig talaltak ujabb forrasokat.

 

2008. január 27. 14:07 | A 16. nap | Kommentek
Itt járnak: Mali
Szerző: Erzsi
Bamakombósaink órákon belül célbaérnek! Nem sokára Bamakóban vannak! A fórumon lehet nekik üzenni! Részletes élménybeszámoló az elmúlt napokról még ma!

Friss! Elkezdtek potyogni az elmúlt napok élménybeszámolói: felkerült a 12. nap. Valamint Bamakombósaink külön kitüntetésben is részesültek a mai nap: Majosháza polgármesterétől egy virtuális márványtáblát kapott a császárokká kinevezett páros a sikeres célbaérés után.


[Majosháza polgármesterétől kapott trófea]

 

2008. január 26. 13:16 | A 15. nap | Kommentek
Itt járnak: Mali
Szerző: Erzsi
Figyelem, figyelem! Életjel Bamakombósainkról! A futam hivatalos oldalán jött ma a hír a tegnap estéről:

"Ma este a csillagos ég alatt táboroznak a Budapest-Bamako résztvevői Nara városától 15 kilométerre. Este 11-kor 68 autó és 6 motor volt a célban. A többiek még úton vannak. Az Opel Combo és Opel Kadett legénysége úgy döntött, hogy inkább nem vezet éjszaka a szavannán. Ők a mai éjszakát Uma Sheisha előtt egy kicsiny faluban töltik nomádok társaságában." (budapestbamako.org)

Szóval fel lehet lélegezni, a fiúk már Mali szavannáinak talajnövényzetét koptatják.

Friss! Egyenesen Ausztriából jött a hír: anyu beszélt ma apuval és bár sok mindenről nem volt szó, mert recsegett-ropogott a vonal, de azt üzenték, hogy voltak elakadások, de már minden rendben, jól haladnak és este már tudnak tudósítani. Úgy legyen!

 

2008. január 25. | A 14. nap | Kommentek
Itt járnak: Mauritánia, Mali
Szerző: Kapitány Rallye Team

A mai napi cel Nara varosa. Napkozben rossz minosegu aszfalton es jo minosegu folduton haladunk. Az aszfalton tankcsapdaknak beillo kraterek tatongnak uton utfelen, hogy megleckeztessek azokat, akik nem figyelnek oda rajuk. Reggel indulaskor 15 fok, napkozben 32 fokig ment fel a homerseklet. Az ut minosege egyre szarabb. Az ut mellett sok az allat: nemelyik az uton halad keresztbe, nemelyik doglodik es van amelyik mumifikalodik. Delben, kavezas kozben kiutottuk a piros Opel katyuban negyszogesitett kereket, merthogy eresztette a levegot. Elhagytuk Aoyoun el Atrous-t ami egy Lachaza meretu -helyi viszonyoknak megfeleloen- nagyvaros. Egy erdekesseg a Mauritan kistelepulesek uzletecskeirol: a penz erteket nem nagyon ismerik, tobbnyire a helyiek cserekereskedelemmel bonyolitjak vasarlasaikat. Egy uveg viz 250 Ougiya. Ha egy kartonnal kerek az gondot okoz, hogy mennyi is az. Ilyenkor kiszaladnak a gyerekekert hiszen azok jarnak iskolaba. Hatha kitudjak szamolni. De ha a gyermek az oran masrol gondolkodott amikor a tiz folotti szamokat tanultak, hat olyankor gond van.
Megprobalok segiteni, leirom, de a boltos a szamokat nem nagyon ismeri. Megprobalja penzbol kirakni a 12 uveg osszeget, de mivel annyi penze nincs igy inkabb nem ad egy kartonnal.
Jelenleg kis satortaborok mellett haladunk el, jonehany tabornak van sajat kutja is. Napi fotevekenyseguk a vizhuzas es az allatok itatasa. Ahol kut nincs, ott muanyag kannakba hozzak szamarfogaton a vizet. Az uton kokorszaki Merci kamionok vanszorognak az egig megpakolva. A kerekpart, mint olyat, erdekes modon nem hasznaljak. A legtermeszetesebb helyi kozlekedes a csacsifogat, bar ezek iranyitasa nem egyszeru feladat. A kordek auto hatso futomuvekbol keszulnek. Elertuk az utolso telepulest ameddig epitett ut vezet. Innen 80 km a hatar. A szavannaban 32 fok. Mindenfele kereknyomok. Ahol tobben jartak ott mar melyek a nyomok es supped, ill. folyik a homok. A tulsulyos Combo csak nagy lendulettel birja. Ha valamiert lassitanunk kell, sajnos azonnal felhasal. Ilyenkor aso, lapat, nagyharang, de tobbnyire terepjaro segitseg, vontatokotel. Delutan 2-tol este 8-ig elerjuk az utolso Mauritan katonai ellenorzo pontot: az utolso 1400 metert 1 ora alatt tettuk meg, mivel ranksotetedett. Egy homokdomb allta utunkat, amin nem tudtunk atkelni. Minduntalan lesullyedtunk a homokban. A korabban kitaposott mely nyomok pedig, mint mely arkok akadalyoztak utunkat. A katonai ellnorzoponton ejszakaztunk, mivel itt a rakteriton tul este 7-kor leesik a Nap az egrol es csak reggel 7-kor pirkad. Az almunkat katonak oriztek. Colonel, a fonok, aki egyebkent ejtoernyos es tagbaszakadt duplaajtos ruhasszekrenyautoink egyik oldalara egy gepagyus, a masik oldalunkra egy aknavetos terepjarot allitott ejszakara. Reggel ezek kisertek a hatarig. Persze megerositettuk ezt a szep baratsagot egy kis adomannyal a katonaknak. Kiserettel konnyen haladtunk, hiszen ha elakadtunk kiemeltek es megkerdeztek, hova rakjanak. Adei Bagou-nak kellett volna atkelnunk, persze a zoldhataron sikerult az atkeles. 40-50 km tovabbi terepezes utan ertuk el Nara varosat, bar a varos jelzo eros tulzas ebben az esetben. A varos elott egy Mali falunak adtuk at adomanyainkat. Maliban a faluk inkabb csalad-kozossegek. A Chef osszehivta a 35-40 fonyi lakossagot es atadtuk nekik az adomanyt. Nagyon orultek, nem voltak tolakodoak. A fonok megmutatta a vonalat ameddig felenk johettek. Ahhoz alltak a falu apraja nagyja. Fenykepeztunk, ok nagyon orultek, tancoltak enekeltek. A Narai rendornel bejelentkeztunk es autoinkat is bejelentettuk. A Mali emberek rendkivul baratsagosak. Tovabb indultunk Segou varos fele. Az ut salakos terep. A GPS szerint legvonalban 140 km, de a valosagban kozel a duplaja. Elofordul ugyanis, hogy gyakran az ellenkezo iranyba haladunk, mint a legvonal megkivanna, mikozben az ut minosege egyre rosszabb. Utkozben utol ertuk a motorosokat. Az egyikuk durdefektet kapott. Egy helyi teherautost fizettek meg, hogy tovabb vigye a motort es utasat. De nem volt vele szerencsejuk, mert a fuvaros nehany km utan az elottuk halado Bamakos Suzuki Vitaraba hajtott.
Rank sotetedett igy a mai cel elott kb. 100 km-rel Niono varosaba kerestunk szallast.

 

2008. január 25. 23:12 | A 14. nap | Kommentek
Itt járnak: Mauritánia, Mali
Szerző: Erzsi
Dóri azt mondja azt olvasta ma valahol, hogy Maliban sem lesz térerő sajnos, úgyhogy (ha ez tényleg így van) az utóbbi és további napok eseményeit frissen már nem fogjuk tudni leközölni, de internetkávézóba még akármikor betévedhetnek a srácok, úgyhogy a lepényhal előre, a remény hal meg utoljára. Menjetek fórumozni! A fiúk mindig örülnek pár jó szónak, üdvözletnek. Dóriék pedig folyamatosan linkelnek be friss infókat és videókat a versenyről, amik bár túlnyomórészt Villám Gézáék hypeolásából áll, de itt-ott akad pár mondat a körülöttük sündörgő csapatokról is. Sajnos se az online, se az offline médiában nincs sok hír a futamról, úgyhogy mazsolázni kell.
Megj.: ha visszagörgettek a 10. napi bejegyzéshez, láthattok mégegy képet a csapatról! Most találtam.

 

2008. január 24. | A 13. nap | Kommentek
Itt járnak: Mauritánia
Szerző: Kapitány Rallye Team

A mai napon a campingtol 70 km-re levo kanyonba latogatunk el off-roadozva. Nemi vontatassal es asassal erjuk el ezt a festoi tajat, ahova a krokodilok latogatasahoz kb. 1 ora gyalogut vezet. Kopar, sotetbarna hegyszirtek, oazisok es vegul a szirtek kozott egy kis to talalhato. A to partjarol nezzuk a furdozo krokikat. Ugy 2,5-3 meteresek lehetnek. A sivatag ezen a zugaban, a termeszet adta lehetosegek miatt maradtak fenn ezek a ragadozok. Csak is a friss hust eszik. A bedobott kecske tetem nem erdekelte oket. A gyaloguton mig megkerestuk oket egy hegyi pasztorral, legeltetett marhakkal es kecskekkel talalkoztunk csak. A szirteken macska meretu emlosok rohangaltak. Valaki szerint vernyulak, bar nyul formajuk az pont nem volt. A visszauton, hogy nehogy a terepen maradjunk negykerekesekkel mentunk egyutt. A szavannas reszen nehez a tajekozodas. A navigacio is csak iranyt ad, pontos utvonalat nem. Annak rendje-modja szerint egy falu szelen homokagyra futottunk. Pillanatok alatt korbe vettek a helyi gyerekes nok. Kivancsiak, de vannak akik felnek kicsit, bar Joci jobban panikol toluk. Radion kertem segitseget. Egy kozelben jaro terepes vette azt adast es a megadott koordinacios pontra jott, kihuzni. Aztan padlogaz, tovabb masodikban. A fouthoz erve megallunk, visszafujtuk a gumikat es irany vissza a camping. A ma esti taborban ossze szedelodzkodott a teljes mezony. A 4 db WC es tusolo bizony kevesnek bizonyult a tobb szaz fos tarsasagnak. A vizesblokk -mondanom sem kell- sotetedesre leamortizalodott. Konzerv melegites, egy doboz sor a szomszedtol, majd alvas. Ma egesz nap 30-32 fok volt.

 

2008. január 24. 22:29 | A 13. nap | Kommentek
Itt járnak: Mauritánia
Szerző: Erzsi

Egyelőre semmi hír Bamakombósainkról, de Mauritánián belül sajnos nincs semmilyen térerő, internetet meg örüljünk, hogy 1x legalább már találtak. Holnap este viszont már Maliban hajtják le fejüket és tudnak majd új infókkal szolgálni, de ma még valahol Kiffa környékén alszanak:


[Kiffa, Mauritania]

 

2008. január 23. | A 12. nap | Kommentek
Itt járnak: Mauritánia
Szerző: Kapitány Rallye Team

Reggel 6-kor keltünk, 7-kor indultunk. Tankolás, majd keresztül Nauokchott városi forgalmán. Jelzőtáblák nincsenek, sehol egy-egy forgalmi jelzőlámpa, bár rajtunk kívűl senki nem foglalkozik vele. A kétsávos úton 4-6 sávnyi autó megy. Míg ki nem érkezünk a városból, az alatt a karambolok abból fakadnak, ha egy autó az osztott pályás út ellenére a szembe sávban halad. Az emberek egyébként békések, nyugodtak. A buszok oldalán az és végén az emberek fürtszerűen lógnak. Életkép: az előttünk haladó autó balra kanyarodik, nem indexszel, féklámpája nem ég, bár ez nem is annyira érdekes, ha azt vesszük figyelembe, hogy egyetlen lámpatest sincs az autón. Ebben a 309-es Peugeotban kilencen utaznak. Ablakai sincsenek, de hát úgysem esik erre felé az eső...
Par szaz km utan a terepjarok keletnek fordulnak a hegyek koze Tidjikja iranyaba. A mezony tobbi resze D-K fele halad, Kiffa iranyaba. Persze, hogy mi is kiakarjuk venni a reszunk az off-roadozasbol, igy a Bamakombo csapat termeszetesen Tidjikja iranyaba kanyarodik. A vissza uton osszefutottunk a PinkPepper 109-es Merci kombival, akik meg Marokkoba akadtak el a hatarnal. 18 orakor a homerseklet 30 fok. Az estet a Kiffa melletti Kiffaban toltjuk. Tusolo, vece van.

 

2008. január 22. 23:42 | A 11. nap | Kommentek
Itt járnak: Mauritánia
Szerző: Kapitány Rallye Team

Reggeli jo kis hazai fustolt szalonna + helyi bagett. Az egy nap elonyunk miatt, a mai napon varosnezes (halpiac a kikotoben) a fo programunk, meg defektes kerek javitasa. Sokunk banatara sor, bor, alkohol nincs. Bar mar itt is megjelentek a kinaiak, akiknel lehet kinai feliratos sort kapni: occon, nagyon occon. Vacsorara pedig meleget keszitunk.
Bár Bamakombósaink nem említették, de a mai etap szerint már Tidjikjában, Mauritánia közepén éjszakáznak, valahol itt:


[Tidjikja, Mauritania]

 

2008. január 21. 22:45 | A 10. nap | Kommentek
Itt járnak: Mauritánia
Szerző: Kapitány Rallye Team
A reggeli ebredest kovetoen gyors penzvaltas, 3000 Ougiya a luxus campingert 9kb 2500Ft (mi??) es indulas Nouamgahar fele: 20 fok, az ido kisse borus, a nap nem mutatkozik, bar az latszik, hogy ebbol eso nem lesz. Reggelit kovetoen legszurot es pollenszurot csereltunk. A tegnapi homokvihar lerendezte oket. A 100-as rajtszamu feher Mercinel gazolaj eloszurot csereltek. Volt benne salak rendesen. A katalizatorunk jol birja az olommentest, sot a motornok jol esik a 98-as oktan. Az ut menten fakunyhok, satrak, halaszkunyhok. Az orszagut mellett halad afrika egyik leghosszabb vasuti szerelvenye, ami vasercet szallit Nouadhibouba, hogy hajora rakjak. A szerelveny kb. 2 km hosszu valamint 2 mozdony huzza, 2 pedig tolja.
Del van, helyi idoszerint 11 ora es 23 Celsius fok. A tegnapi 36 fokhoz kepest kisse huvos. Sivatag, szavannas reszek es homokdunek valtogatjak egymast. Az utat helyenkent homokatfuvasok nehezitik. Delben technikai szunetet tartunk, a nehany percnyi ido alatt szemunk-szank megtelik finom porral. A feher Merci tanksapkaja is eldugult. Joci atfurja, majd irany tovabb. Ugy nez ki, a radionk is gyengelkedik, de azert meg halljuk egymast. 14 orara felelenkul a szel, 29 fok van. Szemunk-szank tovabbra is tele a homokkal. A napot elhalvanyitja a levegoben uszo por. A kocsiba menekulunk a szallo homok elol. Minden homokszinu. Minden ami utolagosan lett festve az auton, a por homokfuvoszeruen letisztitja. A felnik, a futomu fenyesek. D-DNY fele haladunk. A sivatagi orszagut menten szetszakadt autogumik, autoroncsok, elhagyatott fahazak, satrak. Hatalmas satortaborok. 70 km-rel Nouakchott bejarata elott az itiner szerinti Ocean parti ut iranyabakanyarodunk. Az elottunk halado BKV busz az elso homokbuckaban ami szembejon vele, elakad, igy nekunk is lassitani kell, tehat mi is elakadunk. Kiassuk, tovabb megyunk, megint elakadunk. Kiassuk, tovabb megyunk, eljutunk a tengerparti utig, de a dagaly megerkezett. Ide tengeralatt jaro kene, de minimum egy csonak. Visszafordulunk, megyunk, kiassuk magunk, tovabb megyunk, menekulunk a dagaly elol. A főútra kierve ugy dontunk, hogy tovabb megyunk a holnapi celig. Irany Noaukchott. Kellemes csaladi panzioba 10 Euro/fo fogadnak. A szobaban kb. 15 priccs. 7-en bekoltozunk. A homokvihar miatt a szemunk es a szank teljesen kiszaradt. Vegre tusolo! Persze csak hideg viz... de jol esik, hiszen 28 fok van. Gyors konzerv kaja, majd alvas.


[Nouakchott, Trarza, Mauritánia]

 

2008. január 20. 23:55 | A 9. nap | Kommentek
Itt járnak: Mauritánia
Szerző: Kapitány Rallye Team
Kemping arab módra: egy terület körbe kerítve valami játékkerítéssel, plusz 6db pottyantós WC libasorban. Ki-ki sátorban aludt, felkészültségének megfelelően. Volt aki csak halózsákban. Este 10-kor 24 fok volt. Reggel 6-kor pedig 19 fok ébredés után, mikor álltunk sorban a WC-nél. Mindenki fejlámpával, mint aki bányába megy, már csak a vak lovak hiányoztak, mert hogy világítás nincs. A WC-ben kis rakás vagy nagy rakas várt a soron következőkre függően attól, hogy mit és mennyit fogyasztott tegnap az előző júzer. Csendes bocs a kijövetelkor, majd kilincs a következőnek.
Eddig tartott az olommentes benzin. Mostantol egetjuk a katalizatort. Minden keszletunk feltoltve benzinnel 130 Ft/liter. Kaptunk a nyakunkba egy kis izelitot a helyi homokviharbol is, de szerencsere a pollenszuronk jol dolgozott. A homerseklet delben 26 fok. Az utolso Marokkoi benzinkutnal mindent megegyszer tele tankolunk. Ezzel felkeszulve Mauritania benzinszukebb lehetosegeire. Helyi ido szerint 14 orara erkeztunk a hatarhoz. Az autok egyesevel jutottak elorebb. Egy oraval kesobb francia lakoautok erkeztek. Oket szo nelkul elore engedtek a hatarorok. Latszik meg mindig eros a franciak elotti alazat a volt francia gyarmaton. Ujbol allunk es varunk. Mogottunk legalabb 25-30 auto es mindjart zar a hatar. Fel 7-kor bejutunk, ahol fel ora alatt 3 helyiseget megjarva egy ujabb kapun jutunk at. Sajnos ezen a 109-es rajtszamu Sivatagi Vihar Merci kombi nem jutott at, mivel a beengedeskor Tangirban kapott papirjukat utkozben elhagytak. Bar az egyik csapattol kaptak valami hasonlot, de nem jott be. Biztattuk oket hogy az elozo varosban vegyenek egyet. Vissza fordultak. Tehat a harmadik helyen ujabb sorban allas kezdodott. Az egyik egyenruhas egy bokorban ulve, nagy kockas fuzetbe minden atutazo valamennyi papirjan levo adatot bemasolt oda szorol szora. Ez este 10-ig tartott. A sorban allas eleg normalisan zajlott egy-ket pofatlan Bamakostol eltekintve (ld. zold-sarga-piros Lada Niva) akik bunko modon elore tolakodva tettek szert nehany perces elonyre a tobb oras varakozas alatt. Na, lenyeg, hogy delutan 2-tol este 11-re sikerult kijutni Marokkobol. Innen kezdodott a senki foldje, allitolag alaaknazott, bar elegge szinjatekszerunek tuno etap kezdodott a Mauritan hatar fele. Egy guiddal 40 Euroert sikerult 5-unknek atjutni. A navigacio egyertelmuen mutatta, hogy az itinerben megadott koordinacios pontoknak amugy semmi kozuk a valosaghoz.
Mar 2 napja nem furodtunk. Jelenleg pihizunk. A Mauritan belepes Fisch-el es 5 Euroval kezdodott. A masodik pontnal ajandek es utlevel leadas. A 3. pontnal utlevel vissza 10 Euroert, plusz egy kis petit caudu. Irany a 40 km-re levo Naudibou varos melletti kemping. A kemping egy orszagut melletti elhagyott tengerpart, egy rendori ellenorzo pont mellett. Az itinerben igert tusolo, WC, kozossegi sator persze csak vicc. A kozossegi sator a csillagos eg, a WC a tengerpart homokja, tusolas a magunkkal hozott ivoviz keszletbol. Nehany igenyesebb tarsunk beprobalkozott a kozeli Nouadhibou varosba szallodat keresni, de gazelvetel nelkul menekultek vissza az ejszaka kozepen. Nouadhibou sok afrikai illegalis kivandorlo varoterme. Innen mennek tovabb a Kanari szigetekre vagy Marokkoba. Matrozok, kurvak, piti kis bunozok...

 

2008. január 20. 11:00 | A 9. nap | Kommentek
Itt járnak: Mauritánia
Szerző: Dori-01
"A magyarokat Mauritániában hihetetlen odafigyeléssel és eddig nem látott biztonsági intézkedésekkel fogadták. Az országba bevezető utat fegyveres egyenruhások és civil ruhás rendőrök figyelték. Az esti szaharai sátortábort közel száz fegyveres katona és rendőr vigyázza. "Mi egész éjjel virrasztunk, hogy Önök nyugodtan aludhassanak ma este" - mondta Mohameden Ould Islam, a nemzetbiztonsági hivatal egyik képviselője." (autoblog.hu)

"Két útvonal közül lehetet ma választani. A verseny kategóriában indulók és a jobb, négykerék meghajtású járművekkel indulók keresztül autóztak a Banc D Arguin Nemzeti Park aranysárga homokdűnéi között. A park több száz vándormadár faj téli otthona, valamint fókák, delfinek és bálnák élnek a park vizeiben. Ma előkerültek az ásók és a vontatókötelek is." (bamako.blog.hu)

"Mauritániával egyetlen magyar mobilszolgáltatónak sincs roaming megállapodása. A műholdas számokon sem sikerült kapcsolatot teremteni." (bamako.blog.hu)


[Banc d'Arguin National Park, Mauritania]

 

2008. január 19. 23:45 | A 8. nap | Kommentek
Itt járnak: Marokkó
Szerző: Kapitány Rallye Team

Háromnegyed 8-kor ébredünk, még sötét van. Gyors vízmelegítés, kávézás, néhány falat reggeli. Civilizált reggelizésünkkel egyébként így is képzünk annyi szemetet, hogy a helyi benzinkúthoz méretezett kukába nem fér bele. Nagy Gyuri jut eszembe. A napi cél a Szaharán át Dahla városát elérni, ami kb. 600 km. Az utunkat először a tegnap kitűzött Laayoune város felé vesszük. A 109-es Merci kombin ugyanis ki kell cserélni a jobb első fékkengyelt, a pumpahengerrel együtt. Az otthon betett bontott alkatrészük ugyanis eleve fáradt volt és megette a gumikarbantyút. 12-re már végeztek is vele egy műhelyben. Ez alatt mi megnéztük a várost és volt idő internet kávézóban írni pár sort az ismerősöknek. Nem volt egyszerű: a helyi klaviatúra minden betűje mást ütött, mint ami rá volt írva. Felvásároltuk a helyi zöldséges narancskészletét. Hát nem spanyol minőség.
Az óceán partján autózunk. Jobbra az Atlani-óceán, balra Nyugat-Szahara homokdűnéi. Közvetlenül az útszélén harckocsi aknák tömkelege. Legtöbbjük már kis kőrakással jelezve. Kissé távolabb épp néhányat hatástalanítanak. A sok-sok ezerből kb. 20-30 méterenként látni egy aknát kibiztosító szárat. Tovább megyünk, az útról nem térünk le. Már csak 400 km a cél. Üzemanyag rendben, a városban 100 Forintért kaptuk literjét. Hőmérséklet 28 fok, úgyhogy Joci megengedte, hogy levegyem a fűtést a kocsiban, bár ő még mindig pulóverben van. Ma elkezdtük szedni a malária ellenes tablettát, ami egy enyhébb kemoterápiás gyógyszer, mert holnap már belépünk Mauritániába. Egy bajunk van, hogy sajnos elfogyott az ólommentes benzin, úgyhogy sajnos a katalizátorunk kérdés, hogy meddig bírja. (Meg kérdeztem aput mi lesz, ha bedöglik, mire a válasz csak annyi volt, hogy: "A motort ez nem bántja, fogunk egy fűrészlapot, kifűrészeljük a kipufogóból a katalizátort és anélkül megyünk tovább, immár környezetszennyezőként." - Erzsi)
A városban találkoztunk más Flúgos Futammal is. Az egyik csapat Londonból indult egy londoni taxival és szintén Bamakóba tart, a másik csapat olaszok és Dakarig mennek. Haladunk: most jobbról még mindig az Atlanti-óceán, de balról már kősivatag. Az út jó minőségű és széles. Kb. 50 kilométerenként katonai és rendőrségi ellenőrző pontok. Dahla előtt 300 km-el szakadatlanul tűz a nap, tartós 28 fok, az út szélén tevecsordák legelnek. Este érünk Dahlába. A bejáratnál mind az ötünket leállít a rendőri ellenőrző csoport. Mikor az irodában a forgalmit mutattuk, megkérdezik, hogy még hányan leszünk, majd mondja egyikünk: még 300-an. Ettől kezdve gyorsul az ügyintézés. Bent a városban szállodát nem kaptunk, így a kempingben vagyunk, ahol a koszos vécé helyett inkább a természet lágy ölén végezzük még az egyes számú program futtatását is, nemhogy a kettesét. Jelenleg a megágyazott Bamakombóban fekszem és onnan olvasom nektek a mai híreket. Itt a vége.

 

2008. január 19. 12:09 | A 8. nap | Kommentek
Itt járnak: Marokkó
Szerző: Kapitány Rallye Team (Napközbeni spontán tudósítás)

(A mai (szombati) átfogó tudósítás anyaga is megvan már, de csak holnap (vasárnap) délután kerül fel, mert este már nem volt internet a közelükben, hogy megírják, úgyhogy szokás szerint telefonon mondta el a dolgokat, de elég későn tudtunk csak beszélni, nekem meg nincs már erőm begépelni a felvételt. Amúgy érdekességképp hozzátenném, hogy apuék blogjának offline változata (A4-es, vonalas füzet) több, mint 20 oldala tintás a betűk estére való tárolása érdekében, hogy be tudják nekünk olvasni, mikor nap végén beszélünk. Mellesleg jó lehet kocsiban írni, miközben a járgány döcög, mint a paradiddle... - Erzsi)
Fricinek uzenem, hogy meg nem kested le a 2009-es rajtot! Jelenleg Laayoune-ban allunk, mert a 300-as Merci fekjet javitjak, elengedte az olajat. Az este egy benzinkutnal taboroztunk, mivel itt az orszagutat nem szabad elhagynunk a taposo aknak miatt. Olommentes benzint nagyon nehezen kaptunk, viszont amikor kaptunk, 100 Forintert adtak literjet! Gondolhatjatok, hogy csurig ontottuk meg a fogmoso poharat is. Koszi Lajos a danyi segitseget, itt sem konnyu 32 celsius fokban. Na meg aztan internet sem surun van a billentyuk pedig katasztrofa, egyik sem azt adja amit utok. Laayone-ban ulok egy gep elott, mig a Sivatagi Vihart szervizelik. Az indulasi kepeket nezegetem. A Bamakombo mint a Safhausen, ugy mukodik. Nem akarom elkiabalni, de irigyeljuk a tobbieket hogy szerelhetnek. Este a benzinkutnal ugyan korbe fogtak a helyiek, de rajottunk, hogy TV hijjan neznek minket. Mi voltunk az esti musor. A feher Merci tetejen es a SsangYong-on satorban aludtak, a piros Opel egyik utasa viszont a foldon: kemping gazon babfozelek, gondolhatod jo musor. Zolinak uzenem, hogy a torta rendeles uton van, csak kesik a Vodafone cso postaja, az MMS-t meg nem is birja. Meg egy hir: 5100 km-nel tartunk. Mindent egybevetve Bamako kb. 9000 km. Amugy katonai es rendori ellenorzo pontokkal teli, haboru sujtotta teruleten vagyunk. Jobb egyutt haladni. Bar nyugalom van. Mennem kell, indul a csapat, mar dudalnak, csa!!

 

2008. január 18. 22:37 | A 7. nap | Kommentek
Itt járnak: Marokkó
Szerző: Kapitány Rallye Team

A versenyők reggel 7-től folyamatosan indultak, mi 8-kor gurultunk ki a parkolóból. Az éjszaka a táborban mindenki szerelt. A legtöbb autóban a váltó vagy a differenciálmű problémás. Hűtőfolyadékok, fékfolyadékok is fogytak nagyon mindenkinél. A kősivatagban sok gumi és felni is ott maradt. Mi is szervizeltünk: letörölgettük az első szélvédőt.
A pálinka erősen fogy. A reggelit a helyi közértben zsákmányoltuk: víz, kenyér, mogyoró. 4x2 méteren mindent kapni.
Úton vagyunk, gyűrjük a kilómétereket. Elől egy piros, benzines Opel Cadett kombi, utána egy fehér 123-as Merci limuzin akkora tetőtartóval, hogy a vége a vonóhorogig lóg. A kocsi felül polifómmal van beborítva, hogy ha a tetőn sátoroznak, ne nyomja az oldalukat a deszka. Őket követik Imréék, az olajköpködőssel, ami már nem köpköd. Bár fékje továbbra sem tökéletes. Következünk mi, a Bamakombó. Fogyasztás 8,5 liter, ma reggel 40 litert tankoltunk. A sort egy kiszolgált katonai SsangYong zárja. 10 órakor kényszerpihenő. A fehér Merci balelső kereke lötyög. Már csak egy csavar tartja, de a többi kerékből pótolják a hiányt.
A táj gyönyörű, a nap süt, 15 fok van. Nem sokkal később egy oázison haladtunk keresztül. A Flúgos Futam tovább halad. A csapatból valakinek eszébe jut, hogy erre egy vízesésnek kell lennie (?). Én még párát sem látok, de azért keressük, hátha. Kő-kő hátán, amerre megyünk. Vízesés sehol. Technikai szünetünket a bőregér (Velorex) zavarja meg, legalább 120-al repeszt. A kanyar előtt visszaveszi a gázt és erősen bedőlnek. A hátsó kerekét 2db 20 literes marmonkanna stabilizálja. A Bamakombó simán megy, mintha csak Lacháza és Budapest közt autóznánk. A táj leírhatatlanul szép, minden vörös, terrakotta színű. Néhol bokrok, itt-ott kopár hegyek, időnként oázisok maradnak el mellettünk. A tevék és a szamarak szabadon legelésznek. Az óra most éri el a 11-et, a hőmérő ennek dupláját. A vastag bársonynadrágot vékony vászonnadrágra cseréltem, a pólómon a Wall Street rockbanda képe, amit Fricitől kaptunk. Bouezakarte után 14 órakor Guaninba érünk. 26 fok van árnyékban, a napon 10 fokkal mégmelegebb. Innen Tantan felé megyünk tovább. Ott forgatták Tantan után nem sokkal a... a segítsetek, milyen Védert... Darth Védert. Viszont nem tudtunk elmenni megnézni, mert akik elmentek korábban oda, jöttek vissza szembe, hogy sajnos senki nincs ott, elvileg villanynak, víznek kellett volna lennie, meg szálásnak, nekik pedig még azok sem szóltak akik gondozzák a várost, úgyhogy nem mentünk el oda.
További 180 km-nek ugrottunk neki. Eljutva este 9-kor egy városba, ahol már szálloda nem volt, úgy körbevettek a helyiek, hogy nem mertünk ott maradni éjszakázni. Tovább jöttünk és most Tantan után vagyunk 150 km-rel. Ahol most úton vagyunk ez aknás terület. Így éjszaka nem mertünk lemenni sem az útról félreállni, úgyhogy most azért álltunk be egy benzinkúthoz. Megjegyzem, hogy sajnos nem kapunk ólommentes benzint mostmár többszáz kilóméter óta, bár még van 40 liter tartalékunk, de gondban vagyunk az üzemanyaggal. Itt töltjük az éjszakát a benzinkútnál. Itt nem volt senki, 5 autóval vagyunk, leparkoltunk, elkezdtünk vacsorát főzni, mire itt is körbevettek a helyiek, de nemsokkal később el is szivárogtak, úgyhogy lassan mostmár alszunk mi is.
Üdv a hazaiaknak, sziasztok!

 

2008. január 17. 21:36 | A 6. nap | Kommentek
Itt járnak: Marokkó
Szerző: Kapitány Rallye Team

Tegnap este Marrakech városába érkeztünk egy Ibis Hotelbe, már rögtön a város elején. Nagyon olcsón tudtunk megszállni, be is mentünk rögtön, de mire kipakoltunk, egészen besötétedett, úgyhogy várost nézni már nem mentünk el, gondoltuk majd másnap, hiszen úgyse lesz hosszú a holnapi szakasz. A szállás jó volt, kialudtuk magunkat, fürödtünk és angol WC-t használtunk. Mivel csak 400 km a mai utunk, kényelmesen megreggeliztünk és csak 10 órakor indultunk el. Mivel este nem akartunk bemenni Marrakechbe, így ma átutaztunk a városon. Erre felé elég nyugodt minden, alig vannak nyomornegyedek. A GPS-en (vagy ahogy Anyuka hívja "pofázógép") részletes várostérkép persze nincs, úgyhogy csak mentünk az arab nyelvezetű kriksz-kraksz táblák nyilai után. A forgalom minősége Casablancával azonos: ugyanúgy hajtanak, össze-vissza mennek az emberek, három sávban hatan lazán, a szamaras szekértől kezdve a buszig, a biciklistől a gyalogosig mindenki keresztbe-hosszába az utcákon. Egyetlen szabály, hogy dudálj és villogj bármit csinálsz. A kiigazodás sem egyszerű: 1 óra városnézés után, mikor már majdnem a kivezető úton voltunk, egy rendőr visszairányított Casablaca felé és az útmutatása alapján újra a kiindulási ponthoz, a Hotel Ibishez érkeztünk. Valószínűleg nem akarta elhinni, hogy mi az Atlasz-hegységen keresztül szeretnénk átkelni. Miután rájöttünk, hogy újra kell kezdeni az indulást, újabb 1 óra telt el. Délután fél 1-kor értünk ki a városból. Persze itt rögtön tele is tankoltuk a verdát és onnantól már kövér gázzal faltuk a kilómétereket. Irány Ouarzazape. Pillanatok alatt a hegyek közt találtuk magunkat: mesébe illő, gyönyörű tájak. Autós társaimnak mondom: olyan, mint a Mecsek Rally szerpentin, csak 240 km-en át. Mondanom sem kell, hogy elég időigényes volt ez a szakasz. Az út aszfaltja jó, bár maga az útpatka csupán kőzúzalék. Már ahol van egyáltalán. Többször jártam úgy, hogy beakasztottam a kereket az útszélbe, és egyszer csak elfogyott az útszéle. Szakadék hol jobbról, hol balról. Szalagkorlát csak ritkán van, ugyanúgy, ahogy a Casablanca filmben. Az út délután 3-ig csak emelkedett, egészen a hóhatárig. 2260 m volt a GPS szerint a mai legnagyobb elért magasságunk. Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy csodálatos tájak ameddig a szem ellát, gyönyörű idő, a hőmérséklet pedig 18 fok, miközben hógolyózunk. Erről jut eszembe a telefonról képeket is küldtük MMS-ben, bár Erzsi nem kapta meg, de szerintem ezt már ő is megírta. Szóval 3 óra után az út elindult lefele. Itt a táj holdbéli: növényzet nincs, csak hegyek, völgyek és kanyarok másfél órán át. Ezt követően megjelentek a pálmaligetek, oázisok, és hamarosan a kősivatag is átváltott homok sivatagba. A velünk haladó 109-es Mercedes kőre szaladt. A hátsó dob a tetőre került jól lekötve. A középső cső kuka. Irány tovább. Utolértük az 50-es rajtszámú kék Lada Nivát. A CB-t továbbra sem tudják használni. 20 percig követtük, mire nagynehezen berádióztuk őket. hűtőventilátoruk nem megy, ezért lassan haladnak. Joci rádión magyarázta el nekik, hogy melyik két vezetéket kössék az akksihoz, de kiderült, hogy műszaki antitalentumok. Végül úgy döntöttek, helyi kisiparos segítségét veszik igénybe.  Közben közeledtünk Tata városához, a ma esti találkozóhelyhez. Sietni kellett, mert a sötétedés hirtelen kezdődött, mint egy elefánt ormány nélkül és pillanatok alatt fekete árnyalatot kapott a sivatag. Este fél 8-kor már a mezőnnyel együtt táboroztunk. A vacsora lencsefőzelék volt sertéshússal, majd zacskós leves. Mit ne mondjak, tudtam volna még enni. Végül utolértek minket PinkPepperék, de közben a Lada Niva is (akiket útközben elhagytunk, mert rossz volt a hűtőventillátorjuk) megérkezett, Joci éppen most csinálja, sőt talán már kész is van vele. Most az egyik szállodának a parkolójában vagyunk, mert itt fogunk aludni a Bamakombóban, de fölmegyünk még szunya előtt a másik szárnyba, ahol a Mercisek már várnak minket egy sörre.
Köszönjük szépen a rengeteg bíztatást és jókívánságot, és ne haragudjatok, hogy nem tudunk mindenkinek válaszolni, de nagyon ritkán jutunk internethez, leginkább csak telefonon tudunk kommunikálni az otthoniakkal is. Üdv mindenkinek!

 

2008. január 17. 17:10 | A 6. nap | Kommentek
Itt járnak: Marokkó
Szerző: Erzsi
Nemrég beszéltünk apuékkal, annyit sikerült megtudnunk, hogy a nap elején találkoztak 3 Bamakós társukkal, de azok az autópályán mentek, mieink viszont most kelnek át az Atlasz-hegységen. Azt mondják a hegycsúcsok havasak, de az út tiszta, minden rendben, hólánc sem kell. Elvileg az este Tatánál csatlakoznak a konvojhoz. Mikor rácsodálkoztunk arra, hogyan lehet az, hogy van térerejük, a vonal szakadozni kezdett, majd a telefon elnémult.  Várhatóan este eseménybeszámoló.
Amúgy küldtek ám képeket is MMS-ben, de hibás a Vodefone weboldala, nem lehet letölteni. Viszont felhívtam az ügyfélszolgálatot és biztosítottak róla, hogy a technikusok 15 napon belül meg fogják tudni állapítani, hogy mi a probléma. Köszönjük!

Az érdeklődőbbek kedvéért itt egy video is a mai napról, bár Bamakombósaink nincsenek rajta és igazából nem szól semmiről (lehetnének kicsit kreatívabbak a Videás fiúk), de a tájat és az ottaniakat láthatjuk legalább:

 

2008. január 16. 22:35 | Az 5. nap | Kommentek
Itt járnak: Marokkó
Szerző: Kapitány Rallye Team
Tegnap este éjfélre értünk át Afrikába. A hajón vacsoráztunk grillcsirkét sültkrumplival. A kompból egy lemaradt rendőrségi pecsét miatt nem engedtek el. Vissza kellett mennünk a hajóra, ahol persze már mindenki befejezte a munkáját. Így minden nélkül adták a pecsétet, goldolhatjátok milyen fontos volt.  A vámnál sorbanállás a papírkitöltőnek 10 Euró, kiderült később, hogy nem is kellett volna adni, így újabb 5 Eutó és plusz beszélgetés a magyar fociról a vámossal. A kijáratnál nepperek, utcagyerekek mindannak ellenére, hogy hajnali fél 2 van. Bár ez nekünk csak fél 1.
A város szélén egy bevásárlóközpont parkolójának sötétjébe menekülünk a kéregetők elől. Ahogy befészkeljük magunkat az autóba ill. a hálózsákba, megjelent a parkoló biztonsági őre, hogy itten kéremszépen fennforgásvan. Újabb 5 Euró, majd reggel 7-ig alszunk.  Mikor felkelünk 5 fok van. Reggeli, aztán nézzük az autókat. A PinkPepper Mercit (nevén szólítva Sivatagi Vihart) kézzel tettük az emelőre, mert a túlsúly miatt nem fért alá az emelő. A kipufogóját kötöződróttal a kocsi aljához rögzítette Imre. A fékolajtartálya 2 dl olajat fett fel. Nagy generál megvolt. Indulás, irány Casablanca. Útközben Rabat előtt egy benzinkútnál próbálunk Marokkói dirhamra szert tenni. 50 Euróért 500 MD-t kapunk. A nepper nem járt rosszul. 100 MD-ért reggelizünk négyen 4 cappuccinot és 4 olajos, kissé palacsinta ízű lepénykenyeret. A nepper, miután a jó üzletet ingzsebébe hajtogatta, egy kevés vajat is tudott szerezni a kenyérhez. A hangulatunk jó, a WC relatíve tiszta, bár guggolás közben a ruha kézbentartása még igen ügyes-bajosan megy, föl-föl révednek a balkáni emlékek.
A nap magyar idő szerint fél 9-kor kelt, 11 órára 15 fokra nőtt a hőmérséklet is, a nap pedig éget. Casablancában beautóztunk a belvárosba. A forgalom rendje nem igazodik semmilyen EU szabványhoz sem. A 3 sávos úton 6 sávnyi jármű halad. Hamphry Bogart filmjét éljük át. Nyomornegyedek, vagy inkább háromnegyedek minden útbaeső településen. Kocsiajtók zárva, ablakok felhúzva. Egy bank előtt pénzt szeretnék váltani, de Joci nem enged ki az autóból, sőt megállni sem hajlandó. Tovább megyünk és egésznap a CB rádiót csavargatjuk, de egy Bamakós sem akad horogra, nincs senki a közelben.
Az autó jól bírja a terhelést, Marakech felé tartunk, további 245 km. Miközben vezetek, Joci hátra mászik a puttonyba és elkezd rendet rakni, hogy megtaláljuk a vízmelegítőt. A rövid pillanatleírás, hogy 110-es tempónál melegítené Joci a vizet a kávéhoz, kissé groteszk képi asszociációt idézhet elő egyesekben, nekem viszont fel sem tűnne, ha Joci nem szólna oda, hogy a merülőforraló félúton megadta magát, darabokban hever. Joci igéri, hogy hamarosan elkészül vele, csak egy kis szigszalag kell hozzá, a felesleges alkatrészeket pedig kidobja majd az ablakon.  Közben a hátsó ablakon felvételeket készít a mögöttünk dörmögő 300-as Merciről. Mikor a levegő hőmérséklete elérte a 18 fokot, gondoltuk kipróbáljuk az indulás előtt tetőbe vágott szellőzőt, ami kiválóan működik, hála Erdős Sanyinak. A szellőző nyílás kinyitásakor az instant kávét kiszippantja a szellőző.
Délután 5 körül érkeztünk a város széléhez, ahol mindjárt meg is pillantjuk az Ibis hotelt. Valószínűleg az utolsó lehetőség tusolásra. Megállunk, a navigációt és a térképet tanulmányozzuk, merre és hogyan tovább. A GPS szoftvere Afrikában légvonalban mutat. A nyomvonalat nekünk kell meghatározni. Holnap a távunk nem lesz hosszú, de 2200 méter magas hegyen kell átkelnünk hóban, esetleg hólánccal. A térkép csak időszakosan járható útnak jelöli az általunk tervezett szakaszokat. Hát, majd meglátjuk.

 

2008. január 15. 19:40 | A 4. nap | Kommentek
Itt járnak: Spanyolország, Marokkó
Szerző: Kapitány Rallye Team

Reggel fél 8-ig aludtunk, 8-kor indulás. PinkPepperék velünk tartanak és indulás közben megalakítják a Joci Rajongók Körét. 200 km után leellenőriztük a Mercit. Meggyógyult. Irány Gibraltár, Granadán és Malagán át. 1000-1500 méter magasan járunk, 8 fok van, körülöttünk havas hegycsúcsok, a narancsligetekben szüretelnek, hétágra süt a nap. Ma benyomtam Anyuka utolsó szendvicsét, kicsit már büdös volt ugyan, de olyan éhes voltam, hogy valmit enni kellet.
Az autónk szépen fut. Az első gumikat 2.8 atmoszféráról 2.2-re engedtük le, így sokkal stabilabb lett a vas. Üzemanyag-fogyasztásunk 8.5 - 9.0 liter között mozog. A hosszú negyedik sebességnek köszönhetően a hegyeket is jól bírjuk. Ritkán kell a harmadik sebesség. Az ötödiket lejtőn használjuk. Délelőtt egy fehér Bamakós Lada Nivával találkoztunk, akik nem intettek és nem dudáltak, de a rádió hívásunkra sem reagáltak. Lehet, hogy aludtak. Kora délután Malagán áthaladva, 15 órakor bevámoltunk Gibraltárra. Közben körbeautóztuk, fényképet csináltunk az Európa Pontnál, ami Európa legdélibb fekvésű pontja. Kifelé elhaladtunk a kaszinó és a tengeralattjáró-kikötő előtt. Megnéztük a Rock Szállodát, ahol 1995-ben laktam egy hetet.
Este hatkor kaptunk kompjegyet Algecirasban, amivel a nyolc órási komp átvisz Afrikába. Jelenleg itt várunk, hogy be tudjunk majd a kompba szállni. Tangerba fogunk majd érkezni, 3 óra komponál(l)ás után, este 11-re érünk át. Szállásunkként ma este biztosan a Bamakombó szolgál, hiszen odaát nem vár senki minket. Kenyerünk is csak 1 kiló maradt, az is folyékony halmazállapotban. A hajóútról, majd később.


[Laci, Joci és a PinkPepper Bamako Team egyik csapattagja]

 

2008. január 15. 19:00 | A 4. nap | Kommentek
Itt járnak: Spanyolország, Marokkó
Szerző: Erzsi

<Némi változás az oldalon: többen jelezték, hogy jobb lenne, ha felül lennének a friss bejegyzések, mint ahogy az lenni szokott a blogokon. Úgyhogy mostantól mi is visszafelé haladunk a kronológiában. :) Más. FIGYELEM: a tegnapi bejegyzés sok mindennel bővült, olvassátok el megint, általában másnap is kapunk sok új infót az előző napról, úgyhogy mindig legyetek résen.> Időközben beazonosítottuk (jelentkeztek a fórumon:), hogy a 109-es rajtszámú Mercisek, akiknek Bamakombósaink segítettek a minap áthidalni a hirtelenjött technikai malőrt, a PinkPepper csapata innentől együtt folytatja mieinkkel az utat. Hajrá nekik és nekünk is! :) Az oldalukra feltöltöttek egy videót, főszerepben Joci, amint zseblámpafénynél szereli Sivatagi Vihart, este 10-kor:

 

2008. január 14. 21:04 | A 3. nap | Kommentek
Itt járnak: Franciaország, Spanyolország
Szerző: Kapitány Rallye Team
Buenos dias!
A mai nap elég korán kezdődött. 6 órára terveztük az ébredést, de fél 5-től már forgolódtunk, így inkább hamarabb indítottuk el a napot. Borotválkozás, fürdés, ki tudja mikor lesz megint lehetőségünk... 6 órakor már gurultunk. A szombati szendvics már magától jött felkínálkozni fogyasztásra. Köszönjük, elfogadtuk. Utolsó korty még a hazai kávéból, ami a következő parkolóig talán megteszi. 8 órakor pirkad.
Pérignonnál a 109-es rajtszámú Merci kombi hűtőjéból szökőkútként tör elő az olaj, de pótolják a hiányt. 60-70-el ballagnak Spanyolország felé. Igaz, a GAZ 69-nek amit reggel 7 körül hagytunk el, eleve nem nagyobb az utazósebessége. Megjegyzem, nagyon jól néz ki. 10 óra előtt pár perccel értünk Katalán földre. 7 fok volt. Irány Barcelona, amit 11-kor már el is értünk. Délután már Valenciában jártunk, ahol kaptuk a hírt CB-n, hogy a ma esti és holnap reggeli kompra már nincs jegy, így elterveztük, hogy holnap indulunk tovább az 540 km-re lévő Gibraltárig ahonnan Tengizbe fogunk majd áthajózni, ami már Afrika. A kősivatagot kihagyjuk. Az idő most kellemes, 17 fok van. Minden dugig van naranccsal, az ültetvényeken narancsszüretelő-robotként szüretelnek a helyiek. Délután 5 órakor Murcia előtt 100 km-re jártunk, ahol a meggy- és cseresznyefák virágbaborulvaintegetnek nekünk az út széléről.
Este 6-kor, már csak 60 kilóméterre járunk az esti tábortól, mikor Joci szól, hogy nem mozdul már 10 perce az üzemanyagjelző. Nagyszerű. Sehol egy töltőállomás. Az út amin járunk annyira új, hogy a GPS is eltéved. A legközelebbi faluba betérünk, szerencsére itt találtunk kutat. Huhh... Az 50 literes tankba belefért 49 és fél liter benzin. Az üzemanyagtartály, szinte porzott a szárazságtól.
Este 7 órára értünk Murciába, ahol (hohó!) elsőként értük el a kempinget. Egy bungallóban alszunk ma este, amit elég drágán, 53 Euróért sikerült kitulajdonítanunk az éjszakára egy 5 ágyasat, de legalább tudunk fürdeni, már fűtjük a melegvizet. Este fél 10-kor megérkezett a 109-es Merci kombi. Fáradtak az egésznapi 60 km/h-s sebességtől. :) Mivel közben megtelt a tábor, befogadtuk őket a bungallónkba. Joci nekiesett a Mercinek. A hengerfejcsavarokkal volt a baj, amit az indulás előtt a hengerfej cserénél elfelejtettek meghúzni. Ja, amúgy egyik versenyzőtársunktól mi pedig narancsot és banánt kaptunk ma. Az ő szponzoruk nem magazin, GPS bolt, vagy biztosító cég, hanem gyümölcs nagykeresek. Jól jött az a sok narancs ma, egész nap azt ettünk, mert kaját nem tudtunk venni, folyamatosan úton voltunk. Megjegyzem tőlük most este paprikás krumplit is kaptunk házikolbásszal, amit mi egy kis pacal konzervvel javítottunk fel. Köszönjük nekik! Jól estek a hazai ízek. Joci üzeni, hogy isszuk a sört! Ő épp a Mercit hekkeli, de amúgy igaza van: fogy ám a sör és pálinka is rendesen. Éjfélig az udvaron simogattuk a járgyánainkat a többi csapattal együtt. Üdv odahaza mindenkinek!

 

2008. január 14. 12:59 | A 3. nap | Kommentek
Itt járnak: Franciaország, Spanyolország
Szerző: Dóri-01

Apáék nemrég hírt adtak magukról. Barcelona környékén járnak, minden okés velük. Viszont már több autó feladta a harcot időközben. Volt, aki megszerelte(tte), de voltak akik visszafordulni kényszerültek. Bamakombósaink pedig azon filóznak, hogy mikor kompoljanak. Fennáll a lehetőség, hogy csak holnap szállnak vízre, és kihagyják a kősivatagi járműzúzó részeket. Este megtudhatjuk hogy döntöttek.

 

2008. január 13. 22:30 | A 2. nap | Kommentek
Itt járnak: Olaszország, Franciaország
Szerző: Kapitány Rallye Team

Reggel 6-ig aludtunk, ébredés, indulás. A melletünk álló jeep tankja száraz. Megkértek, hogy segítsünk nekik, majd 30 km autózás után már találtunk is benzinkutat ami nem volt zárva. Hiába, az olaszok későn kelnek. Tűz vissza, aztán indulás, de mostmár tényleg.
Tömény autópálya, a kézigáz 110 km/h-ra állítva. Parkoló, Joci kakába lépett. Sokáig matekoztunk azon, hogy ekkora szerencsével bemenjünk-e tenni a rulettre, ha már úgyis Monacoba tartunk. :) Az autópályán 10 percenként Bamakósok. Tankoltunk Genova előtt 100 km-re: 48 liter került 65 Euróba, ez úgy 400 Ft/liter-nek felel meg itthon. A fogyasztás 8,7 liter, ami viszont jónak mondható egy közel 2 tonnás autóval. Joci a negyedik KV-ját issza. Őt ezzel kell tankolni, így működik. Kora délután megpillantottuk a földközi tengert Genovánál. Csillogó napfény, mint nyáron. Monaco, kaszinó, Forma1-es pálya... Ki is próbáltuk. 14 fok van, de hunyorgunk a szikrázó napsütésben, úgyhogy csak napszemüvegben lehet vezetni. Irány Meyreuit.
A már végtelennek tűnő autópálya utat követően 18 órakor megérkeztünk az F1 szállóba. A fürdő és a WC a folyosó végén balra. Internet nincs. Mit tegyünk, irány Aix en Provence, hogy internet kávézót keressünk. Nem értik mi az. Azt mondják vegyem elő a laptopot és már használhatom is bárhol. Nem értik hogy lehet az, hogy nincs nálam gép. Tankolás, átlag fogyasztás 8,4 liter. F1 szálló, tusolás, óra fél 6-ra felhúzva. Holnap 1170 km mire letudjuk a napi távot, úgyhogy megyek is aludni, sziasztok!

 

2008. január 13. 15:29 | A 2. nap | Kommentek
Itt járnak: Olaszország, Franciaország
Szerző: L.E. (A zasszony)

Hoppá! Na, most jelentkeztek!
Éjjel tehát kinn aludtak a tekenőben. Állítólag remek volt. Én viszont tényleg remekül aludtam, ez volt az első horkolásmentes éjszakám! Kérdés, Joci hogy bírta - s bírja majd! Amúgy reggel jutott eszembe, hogy elfelejtettem paplant meg pull-óvört csomagolni. Mi a fenének Afrikába, nem? Viszont volt jó meleg kabát meg hálózsák...
No és akik foglaltak szállást, azoknak se mindnek jutott, meg akinek jutott, már 30 Euró helyett 80 lett a szoba ára. Okos Freddyék ennyit legalább megspóroltak. Csak így tovább! Hisz mint tudjuk, ez nem egy 5 csillagos ól inkluzív kirándulás!
Most éppen Monte Carloban vannak... 13 fok... verőfény...Még 2 óra a lefoglalt szállás Franciaországban.
Kíváncsian várjuk, lesz-e hely...!
(Amúgy mennyibe kerülhet egy vacak műholdas telcsi? Jövőre le kéne ütni egyet ebajon, mert sehol, még a főszervezői oldalakon se találok friss infókat a versenyről! Pedig nem is vagyok szőke!)
Lö Pá

 

2008. január 12. 22:31 | Az 1. nap | Kommentek
Itt járnak: Magyaroszág, Ausztria, Olaszország
Szerző: Kapitány Rallye Team

Ma reggel az Üllői útról indultunk el fél 7-kor. Szerencsére a kistáska meglett, úgyhogy mégis lesz nálam jogsi. 7 óra 10 perc. A rendezők néhányunkat már nem tudtak beengedni a Kossuth térre, mivel kicsinek bizonyult, így a kordonokon kívül az Alkotmány utca sarkánál parkoltunk le. Hamarosan elég nagy társaság vett körül minket, megérkeztek az ismerősök. A Szeghalmi Ildi szervezésű lifulánc is pillanatok alatt felkerült az autóra. Sokan körbeállták, fotózták, gratuláltak és szerencsét kívántak. Kováts főorvos a csúcsos madárijesztő sapkájában díszített. A rajtdobogóig tolt minket a társaság sokak csodálkozására, majd mikor megkérdezték, hogy már most lerobbantunk-e, röviden közöltük, hogy a benzin ki van számolva Bamakóig, minden egyes méter számít. :) A rajtdobogóra felállva megvártuk, míg a közönség kifényképezgeti magát, aztán Rajt! 9 órakor indultunk csordultig izgalommal. "És? Meddig mentek?" kérdezte valaki. - Budaörsig. Pályajegyet kell vennünk :D. A család és a barátok eddig kísértek is minket. Gyors reggeli után búcsúzás, dalolásztunk is: Óóó...Óóóó... Afrika!
Aztán tényleg neki vágtunk háromnegyed 10-kor. Kicsit farnehéz a szekér. Az eleje erősebb kormánymozdulatoknál kicsit úszik, de a futómű jó erős, bírja a terhet. Az egyébként 990 kg önsúlyú furgon most 1660 kg. Plusz mi :). Ja, a rajtnál vételezett 20 doboz babkonzervet még nem is számoltuk. :P M7 eleje 3,5 C fok. Úton vagyunk. Székesfehérvár, Nagy Gyurit hívom: "Hát mégis elmentek? Jó utat!" Veszprém, nyomjuk tökig. Elkerülő gyűrű: ja, ez piros lámpa volt. A babkonzerv Joci nyakába... Körmend 12 C fok, hétágra süt a nap. A Tesco kútnál érdeklődőek, kérdeznek a versenyről. A rendőr tudja, hogy a Budapest-Bamako nem fog elindulni. Meghagyjuk hitében.
Az Osztrák pálya tartja a megszokott 3-5 C fokot. A szükségpihenőnél fosba léptem (nem szarba!!). Remélem szerencsénk lesz! Az eső esik, kb fél óránként találkozunk Bamakósokkal. Hol mi előzünk, hol minket előznek. 7-es busz, 8-as busz, Defender, IFA... Ja a cipőm már tiszta. Joci mérgelődik, ne hajtsam 100-nál gyorsabban a vasat. Most ő vezet, 120-al megyünk. :D Előfoglalás ide vagy oda, Velencében a szállodában nincs szoba, a hőmérséklet 4 C fok. Nem baj, alszunk a Bamakombóban. Mostmár megszoktuk az autó hintázását, így 130 km/h-val is megyünk. Több száz km-en át... Este 7-kor a szállodához értünk, 13 C fok volt. A recepciónál hosszú sor, de szabad szoba persze nincs. A vacsora 2 szendvics, aztán irány az ágy, mármint a Bamakombo hátulja.

 

2008. január 12. 20:18 | Az 1. nap | Kommentek
Itt járnak: Magyaroszág, Ausztria, Olaszország
Szerző: L.E. (A zasszony)

Kézzejjétek!
Most beszéltem Velük!
Velencében vannak, a fáradtságtól alig tudott beszélni a Doki, oszt hely sincs a szállodában. Valaki megengedte nekik, hogy lezuhanyozzanak, és valószínűleg kitróbálják a kényelmes autójuk kényelmes franciaágyát!
Végig esőben menetek, tehát a Kombínó nem piszkos, mint a Fred...
Ha még bírják, leírják ide az 1. nap élményeit.
Addig nézzétek meg a rajt előtti pillanatokat:

 

2008. január 11. 23:34 | A 0. nap | Kommentek
Itt járnak: Magyarország
Szerző: Laci

Indulás előtti este. 23 órakor észrevettem, hogy nincs meg a papírjaimat tartalmazó kistáskám. Fogalmam sincs hogy merre lehet, bár a napokban volt a kezemben.
Jogsi nélkül indulok. De lehet hogy a navigátoromnál hagytam. Felhívom. Nem lát ki a fejéből. Már aludt. Nem érti mit akarok. Bár az is lehet, hogy Csépen hagytam. A Józsi is alszik már, mert az ímélemre nem válaszolt. Úgy sincs biztosításom, meg zöldkártyám... Ja, meg nemzetközi jogosítványom sem. De legalább útlevelem van és vizumom. Na mindegy. Megyek aludni. Ha internethez jutok, folytatom. No hát, így indulunk a nagy Útnak!

Blog | Csapatunk | Galéria | Útvonal | Fórum
Az oldal megtekintéséhez a Mozilla Firefox-ot ajánljuk.
Copyright 2008 Bamakombo.hu | Designed by
PROGZHU
All rights reserved.